Kolumbiai Csirke Sancocho

Az úgy indult, hogy a SPAR-ban találtam féláron zöldbanánt (főzőbanán, angolul plantain). Persze senki sem vitte, ezert jól leárazták, én pedig kapva kaptam az alkalmon, és két csomaggal is bevásároltam belőle. Persze eredendően nekem sem volt fogalmam róla, hogy mit  is kezdjek vele. A neten böngészve aztán kiderült, hogy a kolumbiai konyha nagy kedvence és találtam is egy izgalmasnak tűnő receptet: Csirke sancocho! Az eredeti recept szerint yukkát is kellene hozzátenni, de mivel nálunk nemigen kapható, picit több burgonyát és főzőbanánt tettem hozzá. A recept egyébként nem bonyolult, szerintem ez a mi gulyáslevesünk latin-amerikai változata. :)


Hozzávalók:

2 evőkanál olivaolaj
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 cső kukorica
1 nagy burgonya
2 db főzőbanán
3 db csirke felsőcomb
fél teáskanál római kömény
1 csokor zöldkoriander


1. Kevés olajon megdínszteljük az apróra vágott vöröshagymát, és  picit később az apróra vágott fokhagymát.

2. Hozzáadjuk a megmosott csirkecombokat és hagyjuk, hogy egy picit barnásra megpiruljon a külseje, megszórjuk sóval, római köménnyel és rádobjuk az apróra vágott zöld koriandert. Hozzáadjuk a felkockázott főzőbanánt és felöntjük annyi vízzel, hogy a csirkéket elöntse, és 40 percig főzzük.

3. Ezután hozzáadjuk a felkockázott burgonyát és még negyedóráig főzzük. Ezután mehet bele a kettévágott kukoricacső és még 7 percig főzzük, amíg a kukorica is megfő.

4. Kóstoljuk, pótoljuk, ami hiányzik, és már ehetjük is. Finom őszi leves, legközelebb apróra vágott csirkemellel és morzsolt kukoricával is kipróbálom, kicsit kevésbe rusztikusan. Bon provecho, jó étványat!


Felirat hozzáadása

Megjegyzések