Juhtúrós falatkák

A szilveszteri hangulatnál maradva kedvem volt még egy kis sós ropogtatnivalót kipróbálni. A juhtúrós finomság egy baráti fényképnézegetős összejövetelen debütált. A recept valójában roppant egyszerű, de én az alapreceptet kicsit módosítottam, mert a megadott mennyiség 3 ember fogára alig volt elég. A juhtúróhoz egy szlovák bryndzát használtam. A recept valójában három alapanyagból készül és roppant gyors. Én a lisztmennyiséget felosztottam fehér lisztre és teljeskiőrlésű búzalisztre, de akár az egész  250 grammos lisztmennyiséget kiválthatjuk tönköly liszttel vagy teljeskiőrlésű búzaliszttel. A gyors  összegyúrás mellett, sajnos számolni kell egy hosszabb tészta hűlési időre a sütés előtt, ezért nem szabad a vendégek érkezése előtt egy órával nekiállni.



Hozzávaló a tésztához 4 személyre:

250 gramm juhtúró
250 gramm vaj
150 gramm liszt
100 gramm tönkölyliszt

A tetejére:

1 tojás
mák, só

A vajat felszeletelem és várok, hogy egy picit megengedjen. Ezután összemorzsolom a liszttel és hozzáadom a juhtúrót. Ebben az állapotban a tésztám elég lágy, ezért 2-3 órára be kell tenni a hűtőbe, különben teljesen leragadna a deszkára. Pár óra múlva, ha kicsit összefagyott a tészta, lisztezett deszkán 6-7 centi vastag téglalappá nyújtom. Centis csíkokat vágok és 8-10 centis darabokra szabom. Lekenem 1 tojással és bőven megszórom egész mákkal és kevés sóval. A sóval vigyázni kell, mert a juhtúró alapból sós, de nekem valahogy sosem elég!

Jó ropogtatást!






Megjegyzések