Ne robbants, roppants!

Szilveszter éjjelén hangos tűzijáték és petárdaszó hozza lázba a népet, pedig békésebb módon is lehet hódolni az ünnepnek. Én Fördős Zé tökmagos-sajtos rúdját
kreáltam újra, és közlöm itt saját tapasztalataimra épített megjegyzésekkel. A tésztába ricottát kell gyúrni, aminek az árától - olasz különlegesség révén, - picit tartottam, és magyar háziasszonyi logikával el is terveztem, hogy megcsinálom én majd azt túróból! De örömmel tapasztaltam, hogy a ricotta valójában csak egy tejsavóból készült sajt, s mivel nem teljes értékű tejből készült, szerencsére ezt az ára is visszatükrözi. Sőt, Szarvason már nem csak mozzarellát és mascarponét gyártanak, hanem ricottát is, szóval megfizethető áron, magyar tejből is készülnek olasz gasztronómiai termékek Magyarországon.



Hozzávalók a tésztához:

500 g liszt
250 g vaj
250 g ricotta
1 csapott evőkanál só
2 tojás

A tetejére:
1 tojássárgája
1 evőkanál tej
50 g hántolt nyers tökmag
150 g reszelt füstölt sajt


A lisztben elkevertem a sót, majd belemorzsoltam a szoba hőmérsékletű vajat. Hozzáadtam a ricottát, a tojást, és összegyúrtam, majd betettem 2 órára pihenni a  hűtőbe. Ha letelt a türelmi idő, kiparancsoltam a deszkára, kettévágtam és mindkét tésztarészt másfél centi vastag téglalappá nyújtottam. Rádlival két centi széles és 7 centi hosszú csíkokat vágtam. Megkentem a tészta tetejét a tojássárgája és tej elegyével, füstölt sajtot reszeltem rá és megszórtam tökmaggal. Mivel én sósan szeretem a sós süteményeket  :), a tetejére még pluszba rászórtam egy jó nagy csipet durva sót. Körülbelül 20 perc alatt ropogósra sütöttem. A ricottától nagyon omlós még újévre is!

Lehet roppantani! De jövőre kötelező!


Megjegyzések