A sztárbakszos süti

Azt hiszem én leszek a püspökkenyerek királynője! Elkészítésük annyira egyszerű, hogy munka, sport, kutya és gyerekek mellett is bárki könnyűszerrel nekiállhat és az eredmény magáért beszél. Itt van például ez a mézeskalács kenyér recept, amit már karácsony óta ki szeretnék próbálni, de valahogy mindig elmaradt, és mivel még a napsütés ellenére mindig eléggé hűvöskés az idő, azt gondoltam, a mézeskalács fűszerei kellően felmelegítik készítőjét és kóstolóit. A kolleganőm által csak sztárbakszos sütinek aposztrofált süti kellemesen ötvözi a nálunk karácsonykor megszokott hagyományos ízeket az amerikai sütemények ízvilágával. Az üzbég tányérkámon fotózva megihletődtem és azt gondolom, hogy egy jó üzbég feketetea mellé is kiváló lenne!


Hozzávalók:

250 g liszt
10 g só
50 g dióbél
1 narancs reszelt héja
10 dkg vaj
20 dkg méz (én akácmézet használtam)
3 tk mézeskalács fűszerkeverék
1 tk szódabikarbóna
1,5 dl narancslé

Miután a sütőt előmelegítettem 170 fokra és a püspökkenyér formát kibéleltem sütőpapírral nekiálltam ennek a tízperces kevert sütinek az előkészítéséhez.
Egy üvegtálkában a vajat kicsit megmikróztam, hogy kenhető legyen, majd összekevertem a mézzel és belekevertem a szódabikarbónát. Egy másik tálkában elkevertem a lisztet a sóval és a mézeskalács fűszerkeverékkel, a felaprított dióval (lehet darabosabb) és egy narancs lereszelt héjával. Ezután a száraz anyagokat krémesítettem a mézes keverékkel és a narancslével. Jól eldolgoztam és beleöntöttem a sütőformába. 35-40 perc alatt megsült, tűpróbával teszteltem. Majd kivettem a sütőből és hagytam kihülni.

Lehet egy kicsit feltúrbózni, pl. ha kandírozott narancsdarabokat is teszünk bele, de a tetejére mindenképpen tegyünk citromos mázat, ez pikáns-édes és jól ellensúlyozza a teasütemény szárazságát. Egy fél citrom kicsavart levéhez annyi porcukrot teszek, amíg krémesen kenhető lesz,és rákenem a sütemény tetejére. Fél óra alatt megköt. Ha jönnek a vendégek, kínáljuk őket szeretettel, bizalmatlanabb vendégek esetén mondjuk, hogy jó drága volt és a Starbucks-ból van! :)

Megjegyzések

Megjegyzés küldése