Csibész kedvence

Elhatároztam, hogy április végéig ki szeretném enni a mélyhűtőt, mert kell a hely az új tavaszi és nyári gyümölcsöknek. Ez roppant nagy teret ad a kreativitásnak és hamar kialakult, hogy ha van itthon csirkemáj, akkor a körtével kell kezdenem valamit. A májnak igen jól állnak a gyümölcsök, és megérzéseim alapján a máj-körte kombó sem lehet rossz. Még tavaly ősszel tüntettem el a mélyhűtőben kockára vágott kissé túlérett körtét, mert már nem bírtam azon nyomban feldolgozni, ami nagyapáék kertjében termett. Lassan kialakult bennem, hogy most inkább a magyarosabb ízvilág felé szeretnék elmenni, bár kétségtelen, hogy a körtének remekül áll  a szegfűszeg és a fahéj. De hangulatomhoz most inkább a nehezebb húsokhoz illő, markánsabb ízvilágot képviselő kakukkfű és rozmaring illett.



Hozzávalók:

1 ek olaj
30 dkg csirkemáj
25 dkg körte (felkockázva vagy szeletelve)
1 tk kakukkfű
2 ág rozmaring
2 gerezd fokhagyma
1 fej lilahagyma
ízlés szerint só, bors

 A lilahagymát felszeletelem, a fokhagymát apró kockákra vágom. Egy serpenyőben olajat hevítek és beleteszem a májdarabokat. Lehetett volna a májat felszeletelni, de én rusztikusabbra hagytam és egészben dobáltam az olajba. Ha megbarnult az egyik oldala, átfordítom és a másikat is megbarnítom. Melléteszem a szeletelt hagymát és fokhagymát, és picit a máj mellett fonnyasztom őket. Fűszerezem kakukkfűvel, rozmaringgal és tekerek rá borsot. Ha már a májam levet eresztett és a hagyma se ress, melléteszem a körtét. Fedő alatt körülbelül 10 percig együtt párolom őket. A végén megsózom, de ezt tényleg csak a legvégén szabad, mert különben a máj megkeményedik.

Csibész a főzés  közben végig mellettem sertepertélt, és amikor kitálaltam egy tányérra a kész művet, még vagy10 percig fotózgattam. Kutyám roppan türelmetlenül szemlélte az eseményeket, majd végre, amikor leültem enni, kapott egy darab májat. Annyira ízlett  neki, hogy folyamatosan szuggerált a következő adagért. Az étel annyira elnyerte első tesztelőm ízlését, hogy úgy döntöttem,  fantázianévként a "Csibész kedvence" nevet kapja.


Csibész kedvencét végül egy pohár tokaji szamorodnival öblítettem le, és ebben sem tévedtem. A máj a tokajival remekül harmonizál. Egy ebéd mellé pedig nem a nehézbombázó aszú, hanem a könnyedebb, frissebb, gyümölcsösebb szamorodni illik. Férfias máj, nőies bor, tökéletes páros!











Megjegyzések