Oreós földimogyis sajtpite

Ez a történet úgy indult, hogy elhatároztam, hogy húsvétra egy amerikai videórecept alapján elkészítek egy oreós sajttortát. A receptben természetesen minden angolszász mértékegységek alapján volt megadva, és én lusta voltam átszámolni, úgyhogy elballagtam a boltba, és megvásároltam a hozzávalókat....

Otthon, amikor összehasonlítottam a Magyarországon kapható kiszereléseket az angolszász mértékekkel, kiderült, hogy kb. mindenből sokkal kevesebbet vettem, így drasztikusan módosítanom kellett a többi hozzávalót is, hogy egy harmónikus desszertet kapjak. A bejegyzés alján azért bemásolom az eredeti receptet, hátha valaki el szeretné készíteni, de előre óvok mindenkit, hogy a sütemény csökkentett formájában is elég energiadús, az eredeti változat pedig egy valódi energiabomba lehet. Tehát én magyar ízlésnek utólag a sajtpite változatot ajánlom!



Hozzávalók a sajtpitéhez:

1 négyes zacskó oreós csomag
3 dkg olvasztott vaj
150 gr (kis tégely) szarvasi mascarpone
5 dkg cukor
10 dkg mogyoróvaj
10 dkg mini étcsoki csepp (elhagyható)
2 tojás
2,5 dl tejszín
fél tábla tejcsokis tortabevonó

Kekszet húskloffolóval vagy elektromos diódarálóval morzsásítom és az olvasztott vajjal összekeverve egy piteforma aljára tapasztom. Hűtőbe rakom egy félórára. A sajtkrémet összekeverem a cukorral, a tejszín háromnegyedével, a mogyoróvajjal és két egész tojással, és beleöntöm a  mini étcsoki cseppet (a csokicsepp tényleg csak az auntentizmus végett, mivel a tetején amúgy is csoki van, teljesen elhagyható, nálunk úgyis nehézkes hozzájutni). Ráöntöm a keveréket a kekszalapra és a sütőben 1 órát sütöm 170 fokon. Ezután berakom a hütőbe minimum 3 órára, de inkább egy éjszakára. A maradék tejszínt összemelegítem egy fél tábla tejcsokival és addig melegítem, amíg a csoki felolvad, majd ráöntöm a tortára. Díszítésként a pite tetejét megszórom tört földimogyoróval és oreó kekszekkel díszítettem volna, ha maradt volna :). (Opcionálisan a tetejét tejszínhab rózsákkal és egy csokitojással díszítettem). Egy órára hűtőbe teszem, majd felszeletelem. Sajnos a fotó a lázas nekiesés után készült, de remélem, még így is gusztusos :).

Íme az eredeti, amerikai dagiknak szánt mértékek :), piteforma helyett, ehhez a recepthez a kapcsos tortaformát ajánlom:

2 bögre oreó keksz
¼-ed bögre olvasztott vaj
32 ounce sajtkrém
1 és ½ cukor
½ bögre tejszín
1 bögre mogyoróvaj
1 bögre mini étcsoki csepp
½ bögre tejszín
1 bögre tejcsoki


Megjegyzések