Tejszínes-tárkonyos fincsibe

Előre is elnézést kell kérjek a blogban a későbbiekben felsejlő rossz minőségű fotókért, de hirtelen ötlettől vezérelve dobtam össze hétköznap délben egy ebédet és annyira jól sikerült, hogy gyorsan kellett illusztráció végett megörökítenem és csak mobiltelefon volt a kezem ügyében. Az ebéd két személyre készült, de természetesen több csirkemellel négy személyre is bővíthető, hiszen a szósz mennyisége arra is elég.

Hozzávalók:

1 db csirkemell
2 evőkanál liszt
só, bors, vegeta
2 ek. étolaj
1 fej vöröshagyma
2 ek. konyak
1 dl víz
1 csomag angolzeller
2,5 dl tejszín
1 ek szárított tárkonylevél

Elkészítés:

A csirkemellett nagyobb szeletekre vágom, sózom, borsozom, és meghempergetem lisztben. Egy nagyobb serpenyőben olajat hevítek, beleteszem a csirkemell szeleteket és aranybarnára sütöm. Ezután hozzáadom a kockára vágott hagymát és üvegesre párolom. Ha kész, hozzáöntöm a konyakot, megszórom vegetával és felöntöm 1 dl vízzel. Fedő alatt kis lángon 15 percig párolom.

Hozzáadom a kb. 5 centis hosszúságú angolzeller szárakat, és további 5 percig párolom. Ha kész, hozzáöntöm a főzőtejszínt és beleszórom a tárkonyt. Nekem szálas tárkonyom volt, mert kaptam pár ágat ajándékba.


Felforralom a tejszínt, megkóstolom, sózom, borsozom, ha kell és további 5 percig főzöm, míg a tejszín besűrűsödik. Ez elég hamar bekövetkezik, mivel a húsra előzetesen egy lisztes kéreg sült rá és ezt természetes sűrítőként funkcionál. Az étel isteni, eredendően spárgával írják, de angolzellerrel is szuper és még brokkolival is el tudom képzelni. Én tepsiben sült újburgonyával fogyasztottam el.


Jó étvágyat!

Megjegyzések